ერმის ”მწყემსი” აპოსტოლურ მამათა შრომებში ითვლება. ეს წიგნი აღწერს იმ
გამოცხადებებს ანუ ხილვებს, რომლებიც მის ავტორს ჰქონდა რომში. ერმს
გამოეცხადა ორი პიროვნება: ერთი ასაკოვანი ქალი, მეორე კი - ანგელოზი
მწყემსის სახით. სწორედ ამ უკანასკნელის გამო ეწოდა თხზულებას ”მწყემსი”.
მეორე ხილვის ერთი ადგილი (4,3) გვაუწყებს, რომ ერმმა ბრძანება მიიღო
ეკლესიისგან, ორ ცალად დაეწერა გამოცხადება და მათგან ერთი გაეგზავნა
კლიმენტისათვის, რომელიც აპირებდა შორეულ მხარეებში მოგზაურობას. ეჭვი არ
არის, რომ აქ იგულისხმება წმიდა კლიმენტო რომაელი, რომელმაც 96 წ-ს დაწერა
ეპისტოლე კორინთელთა მიმართ. თუ ეს ასეა, მაშინ ერმი თანამედროვე ყოფილა
წმ. კლიმენტისა, მაგრამ ამგვარ დასკვნას უპირისპირდება ერთი ფრაგმენტი
ისტორიული ხასიათისა, რომელიც ”მურატორის ფრაგმენტის” (Fragment de
Muratori) სახელით არის ცნობილი. მასში ვკითხულობთ: ”ახლახანს, ჩვენს
დროში, ქალაქ რომში ერმმა დაწერა ”მწყემსი”, როდესაც მისმა ძმამ პიუსმა,
ეპისკოპოსმა, დაიმკვიდრა რომის საყდარი”. ეს მოწმობა, რომელიც II ს-ის
მიწურულით თარიღდება, მკვლევართა აზრით, ნდობას იმსახურებს. პიუს I-ის
პაპობა 140-150 წლებს თანხდება. ხსენებული ორი ცნობა სპეციალისტთა
შეხედულებით, შესაძლოა ერთმანეთს არ უპირისპირდებოდეს. ფიქრობენ, რომ
”მწყემსის” უძველესი ფენა წმ. კლიმენტის დროს არის შექმნილი, ხოლო საბოლოო
რედაქცია იმავე თხზულებისა პიუს I-ის პაპობას თანხვდება. ძეგლის კრიტიკული
ანალიზიც ამასვე ადასტურებს. ირკვევა, რომ თხზულების სხვადასხვა ნაწილი
სხვადასხვა დროის კუთვნილება უნდა იყოს, თუმცა, მიუხედავად ამისა,
ქრონოლოგიური თვალსაზრისით საეჭვო ჩანს ორიგენეს ცნობა, რომ ”მწყემსის”
ავტორი ერმი იგივე უნდა იყოს, რაც წმ. პავლეს მიერ ”რომაელთა მიმართ
ეპისტოლეში” ხსენებული ”ერმი”: ”კითხვაჲ არქჳთ ასჳნკრიტეს, ფლიგონს, ერმის,
პატრობას, ერმას” (რომ. 16,14).